Internacionalització d’una empresa de productes alimentaris

A l’any 2015 un antic cap meu amb el que havia treballat en diferents projectes em proposa un repte: aconseguir que una empresa familiar amb les vendes estancades torni a créixer.

Els amos, dos germans, havien heredat l’empresa i no sabien com fer-la engegar de nou.

Tan desanimats estaven que inclús havien valorat el vendre-se-la o tancar-la.

El projecte és a 3 anys vista, amb temps i mitjans.

L’empresa té un producte competitiu a nivell mundial, és la primera cosa que descobrim, en fer el Diagnòstic d’empresa. Punt molt a favor.

L’inconvenient principal (i avantatge al mateix temps) és que, en ser productes alimentaris, tenen un munt de paperassa prèvia per poder exportar-los.

Ens hi posem!

Ens passem el primer any parlant amb el MAGRAMA, Ministerio de Agricultura y Ramadería, amb el veterinari local en nom de la Generalitat de Catalunya i amb aduanes.

Creem un perfil d’empresa a Facebook.

Fem mailing massius durant setmanes, per no dir mesos.

Renovem la pàgina web i els embalatges (packaging).

Treiem productes nous que ens demana el mercat.

Fem catàlegs nous, afegim idiomes a la pàgina web.

Reforcem anuncis d’empresa en revistes especialitzades.

I comencen a arribar els clients, en aquest cas distribuidors per país, a través de Facebook, per països tant exòtics i inesperats com Irak o Bòsnia.

Seguim!

Parlem amb la responsable de Marketing de l’empresa i resulta que té identificada la fira mundial a la que hauríem d’anar com expositors però l’empresa no hi ha volgut anar MAI.

Anem a la fira, que té lloc a Milano, i d’allà tornem amb uns 200 contactes i països nous oberts, com ara Dinamarca, Marroc o Omán.

Les comandes comencen a desbordar-nos, increible tot just fa 6 mesos.

Demanem reforcos en l’àrea comercial, a Export, per seguir oferint un bon servei.

Entra una noia de suport que només entrar queda saturada de comandes, perquè obrim de cop uns 10 països més a LATAM i Est d’Europa.

Reforcem de nou l’estructura amb 2 persones a fàbrica, 1 persona a magatzem i 2 persones més a Export.

Ampliem els torns de fàbrica de 8 a 10 hores i treballem els dissabtes.

Tot i així anem justos de capacitat.

Anem tantejant a fires d’export fora d’Europa, provem Chicago, Las Vegas, Sao Paulo i Dubai, com a visitants.

Apostem per la Gulf Food de Dubai i torna a ser un encert.

La nostra feina acaba deixant l’empresa en plena ampliació de capacitat i al 100% de capacitat.20161021_184131

 

 

%d bloggers like this: